Persoonlijk hardloopschema met begeleiding van topniveau

Met TwoZeroNine zetten Michel Butter – één van de beste Nederlandse marathonlopers allertijden – en Guido Hartensveld – internationaal hardloopcoach – hun kennis en ervaring in om via online begeleiding de individuele hardloper te voorzien van maatwerk. Met dit duo samen krijg je het beste van twee werelden. De praktijkervaring van de ervaren topatleet wordt versterkt door de trainingstechnische inzichten van de topcoach.

twozeronine
wrapper

TwoZeroNine – persoonlijke hardloopbegeleiding door Michel Butter en Guido Hartensveld

Persoonlijk hardloopschema voor de beginnende en gevorderde loper.

Of je nu een beginnende hardloper bent of al een reeks marathons op je naam hebt staan, TwoZeroNine helpt je fitter, sterker en sneller te worden. Je motivatie om te trainen zal hoger zijn door de coaching en feedback die geboden wordt. Je ervaart meer plezier door het gevarieerde trainingsaanbod. Elke hardloper die zich aansluit bij TwoZeroNine krijgt een persoonlijk hardloopschema, waarbij het gekozen abonnement bepaalt hoe intensief de begeleiding zal worden. Daarnaast is er voor leden een interessant pakket aan extra opties te boeken en zorgt de jaarlijkse TwoZeroNine bijeenkomst voor een onvergetelijke praktijkervaring met alle leden samen.

Hardloopclinics

Onze klanten.

Klanten waar wij voor rennen.

wrapper

Pakketten.

Kies jouw pakket.

Profiteer van extra pakketkorting bij 8 en 12 maanden.

Extra diensten.

Exclusief voor TwoZeroNine leden.

Wil jij specifiek aan je looptechniek werken of samen een krachttraining doen? TwoZeroNine biedt extra diensten aan die alléén voor leden beschikbaar zijn.

Individuele krachttraining

Individuele training van de looptechniek

Extra coachgesprek

Huren van een hoogtetent (incl. begeleiding)

Zo werkt het.

Stap voor stap.

Kies het abonnement dat bij je past

Na je aankoop ontvang je de link naar het online intakeformulier. Nadat je het intakeformulier hebt ingevuld zullen de coaches deze uitgebreid doorlezen als belangrijke input voor het maken van jouw persoonlijke hardloopschema

Je ontvangt een welkomstmail met alle informatie

Je ontvangt een mail met alle informatie over je TwoZeroNine abonnement. Daarin staat onder andere uitgelegd dat je alleen nog een TrainingPeaks account hoeft aan te maken en het coachverzoek van TwoZeroNine moet accepteren.

Jouw persoonlijke schema binnen 72 uur

Nadat je het coachverzoek hebt geaccepteerd, behoor je officieel tot de hardloopgroep van TwoZeroNine. Binnen 72 uur staan jouw eerste trainingen in TrainingPeaks.

Wij zijn begonnen! Are you ready to rumble?

TrainingPeaks verbindt de coach en hardloper. Jij uploadt je trainingsgegevens en plaatst comments. De coaches monitoren, analyseren en geven je feedback.

wrapper

Jouw persoonlijke hardloopschema in TrainingPeaks

Wij geloven in het beste.

De communicatie en begeleiding voor leden van TwoZeroNine vindt plaats via TrainingPeaks, een applicatie die internationaal gebruikt wordt door professionele teams, topsporters en topcoaches in diverse duursporten. In dit online platform kun je in één oogopslag jouw hardloopschema bekijken, je trainingsgegevens uploaden en reacties bij je trainingen plaatsen. Daarnaast lees je hier de analyses en feedback terug van de coaches.

TrainingPeaks koppelt met meer dan 100 horloges met GPS, ANT + en Bluetooth Smart en mobiele applicaties.

Logboek

Download GRATIS het logboek:
een week van Michel Butter.

pijl


    wrapper grey

    Thematrainingen bij TwoZeroNine.

    Loop voorop met het membership van TwoZeroNine.

    Hardloopclinic topatleet
    Hardloopclinic bag
    Hardloopclinic training
    wrapper

    Persoonlijke begeleiding en maatwerk.

    Wij zorgen voor het beste schema voor jou.

    Maatwerk staat bij TwoZeroNine centraal en om die reden is het belangrijk om op jouw doelstellingen, hardloopachtergrond en persoonlijke situatie in te zoomen. Op basis van deze informatie wordt een trainingsschema voor jou op maat gemaakt. Dit is het vertrekpunt van de coaches om je individueel te gaan begeleiden en door het trainingsproces te monitoren, te analyseren en je te voorzien van gerichte persoonlijke feedback. Daarbij wordt (topsport)kwaliteit in de begeleiding nagestreefd. TwoZeroNine biedt een vragenservice aan voor acute problemen, zodat je hardloopschema binnen 24 uur kan worden aangepast. Coachgesprekken zorgen ervoor dat er nog effectiever op jouw trainingsproces kan worden ingegaan en dat je steeds geprikkeld wordt om jezelf te blijven ontwikkelen. De wijze en intensiteit van de begeleiding is afhankelijk van het gekozen abonnement. Het maakt niet uit wat je kiest. De keuze is aan jou. Maatwerk is en blijft gegarandeerd!

    Hardlooptraject
    wrapper grey
    Michel Butter en Guido Hartensveld

    6e plaats New York City Marathon 2017

    Guido Hartensveld & Michel Butter.

    De coach en de atleet: het beste van twee werelden.

    “Tot op de dag van vandaag zijn we zo ontzettend trots op die 2u09, dat we met de naamgeving TwoZeroNine een ode willen brengen aan onze samenwerking.”

    Guido Hartensveld (1970) en Michel Butter (1985) werkten als coach-atleet 20 jaar samen. Hartensveld zette begin jaren negentig zijn eerste stappen in het coachvak. In 2001 richtte hij Stichting Team Distance Runners (TDR) op, een opleiding voor ambitieuze en talentvolle hardlopers van 400m t/m de marathon. Inmiddels wonnen de vele TDR-atleten ruim 400 medailles op de diverse NK’s. Tientallen atleten mochten zich namens TeamNL op de internationale kampioenschappen manifesteren. De marathonlopers, waarvan Michel Butter ongetwijfeld de meest aansprekende naam is, stonden aan de start van de grote World Major Marathons.

    Michel Butter ontwikkelde zich met 14 nationale titels tot een veelzijdige langeafstandsloper en behoort tot één van de beste Nederlandse marathonlopers aller tijden. Zijn internationale doorbraak kende hij in 2012 door in een snikhete Boston Marathon als zevende te eindigen en in het najaar de magische grens van 2 uur en 10 minuten te doorbereken (2:09.58). In zijn lange carrière wist Butter ook de nodige tegenslagen te overwinnen. In 2013 waren de grenzen van de fysieke belastbaarheid overschreden en was er een ernstige stressfractuur in de heup. De Amsterdam Marathon in 2015 moest het sluitstuk worden van een lang revalidatieproces, met een comeback van Butter aan de top en een kwalificatie voor de Olympische Spelen van 2016 als ultieme doelstelling

    In een koude en regenachtige wedstrijd kwam de toen 30-jarige atleet acht seconden tekort voor de Olympische limiet van 2:11.00. Regisseur Geertjan Lassche maakte er een bloedstollende documentaire over, waarin de coach-atleet relatie tussen dit duo prachtig wordt belicht. Een ander hoogtepunt vond plaats op 5 november 2017. Butter loopt in New York de naar eigen zeggen beste marathon uit zijn carrière door tot ver in de finale mee te strijden in de kopgroep en uiteindelijk als 6e te finishen, zijn hoogste klassering in een World Major Marathon.

    wrapper

    TwoZeroNine coaches aan het woord

    Al jouw antwoorden.

    Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Heb je zelf nog een andere vraag? Dan kun je ons die altijd stellen in het contactformulier hieronder.

    Wat is een hardloopschema?

    Een hardloopschema is een planning met daarin jouw hardloopactiviteiten verwerkt. Een schema duurt een bepaalde periode en is gekoppeld aan een doel. Met een hardloopschema kan je op een verantwoorde manier de trainingen opbouwen en vooruitgang boeken.

    Waarom zou ik kiezen voor een hardloopcoach?

    Het belangrijkste voordeel van het samenwerken met een hardloopcoach is dat een coach luistert naar jouw wensen en een schema maakt dat past bij jouw doelen en agenda. Een coach kan jouw fitheid en progressie monitoren en het hardloopschema zo nodig tussentijds aanpassen, zodat je niet geblesseerd raakt of juist meer wordt uitgedaagd. Bovendien kan een coach je motiveren en inspireren om jezelf als hardloper te blijven ontwikkelen. 

    Waarom zou ik geen standaard hardloopschema volgen?

    Als hardloper zou je kunnen kiezen voor een standaard hardloopschema. Deze is echter niet op maat gemaakt en houdt geen rekening met factoren zoals beschikbare tijd, plotselinge werkdrukte, stressvolle situaties,  blessures, ziekte etc. Het gevolg is dat je sneller geblesseerd kunt raken en minder specifiek kunt voorbereiden op jouw doel.

    Het online intakeformulier

    Het intakeformulier heeft als doel om ons informatie te geven over je hardloopachtergrond, je lichamelijke belastbaarheid en je beschikbaarheid en doelstellingen. Op deze manier kan TwoZeroNine maatwerk bieden aan het individu. Tevens dient het intakeformulier ter voorbereiding en als aanzet voor het kennismakingsgesprek.

    Het online kennismakingsgesprek

    Voor TwoZeroNine is de mens achter de sporter belangrijk. We leren deze graag kennen tijdens een persoonlijk gesprek. Tevens zullen we n.a.v. het intakeformulier een aantal vervolgvragen stellen, waardoor je als sporter uitgedaagd wordt en je motivatie versterkt wordt. En we hopen natuurlijk dat je voor ons ook een aantal interessante vragen in petto hebt. Het online kennismakingsgesprek duurt ongeveer 20 minuten.

    Het persoonlijke trainingsschema

    Elk individu is uniek en heeft zijn eigen doelstellingen, achtergronden, niveau en beschikbaarheid. Alleen met maatwerk wordt de samenwerking een succes. Geen ‘one size fits all’ outfit, maar een ‘tailor-made’ maatkostuum.

    Monitoring van het trainingsproces

    Nadat we je persoonlijke trainingsschema in TrainingPeaks hebben geplaatst ga je aan de slag. Na elke training ontvangen wij de data vanuit je sporthorloge in TrainingPeaks en kunnen we kijken naar de uitvoering. Als je in ‘comments’ nog een kort verslag schrijft of een paar opmerkingen, krijgen wij een indruk van het gevoel dat je erbij hebt ervaren. Dit alles maakt dat we je inspanningen en progressie optimaal kunnen monitoren.

    Coaching en feedback

    Naast het monitoren van het trainingsproces is gebleken dat het geven van feedback een positieve invloed heeft op het leervermogen, de motivatie en het prestatievermogen van de sporter. TwoZeroNine heeft daarom bij alle abonnementen ruim aandacht voor het geven van feedback.

    Het bijsturen en aanpassen van het trainingsschema

    Door de informatie die we op TrainingPeaks kunnen volgen, kan het zijn dat we het gemaakte schema onderweg wat zullen veranderen. Het schema staat bij ons dus niet in beton gegrift, maar is met potlood geschreven. Er zijn diverse redenen te bedenken waarom een trainingsschema moet worden bijgestuurd: Trainingen gingen boven verwachting goed of juist onverwacht zwaar, trainingen zijn door omstandigheden niet uitgevoerd, trainingen zijn te intensief uitgevoerd, bepaalde trainingsvormen moeten met meer geduld benaderd worden of sommige trainingsvormen werken simpelweg niet goed voor jou. Aanpassen aan het individu en de actuele situatie van het individu, is ‘the art of coaching’ en kan alleen plaatsvinden dankzij heldere communicatie vanuit de sporter en optimale samenwerking met de coach.

    Een vragenservice bij acute problemen

    Alleen bij dringende situaties kun je via onze speciale vragenservice per mail een spoedvraag aan ons stellen. Denk aan twijfelgevallen bij blessures, ziekte, slecht herstel of gebeurtenissen in de thuis-of werksituatie. Soms is een kleine aanpassing op het juiste moment cruciaal om ervoor te zorgen dat de juiste beslissingen worden gemaakt. Zo kunnen grotere gevolgen zoals blessures, overdosering van training of risico’s voor de gezondheid vaak nog worden voorkomen. Voorkomen is immers beter dan genezen. Binnen 24 uur na plaatsing van je vraag krijg je een reactie.

    Een coachgesprek

    Tijdens een coachgesprek is er een ‘ontmoeting’, waarbij coach en sporter informatie uitwisselen met als doel de sporter beter te laten presteren. De coach kan dit doen door het stellen van gerichte vragen of door bepaalde onderwerpen uit te leggen. Op deze manier blijft de sporter zich ontwikkelen. Uitgangspunt is hierbij de persoonlijke doelstelling van de sporter. Wij zien de coachgesprekken als cruciaal onderdeel van onze filosofie. Een coachgesprek duurt 20 minuten, 40 of 60 minuten.

    Trainingsanalyse

    Het werken vanuit TrainingPeaks heeft als grote voordeel dat trainingsdata, vanuit je sporthorloge, zeer gedetailleerd worden weergegeven. TrainingPeaks maakt een aantal van deze data inzichtelijk als ‘performance metrics’. Dit maakt het mogelijk dat de coach na een trainingsblok een aantal interessante analyses voor je kan maken en deze eventueel tijdens een coachgesprek met je kan bespreken.

    De jaarlijkse TwoZeroNine bijeenkomst

    Jaarlijks zullen we een dagdeel organiseren met een inspirerende mix van theorie en praktijk. Een unieke kans op verdieping. Ook zullen we onze partners inzetten voor productinfo of aantrekkelijke aanbiedingen. Verder krijg je de kans om je netwerk uit te breiden, andere lopers te ontmoeten en kun je je laten inspireren door de aanwezige coaches en toptalenten. Deze bijeenkomst is exclusief voor leden van TwoZeroNine, maar je hoeft niet alleen te komen. Je mag namelijk een introducé meenemen.

    Een individuele krachttraining

    Alleen leden van TwoZeroNine kunnen incidenteel of periodiek een 1 op 1 krachttraining boeken. De oefeningen kunnen met je eigen mobiele telefoon worden gefilmd, waardoor je beschikt over een samenvatting van je persoonlijke programma inclusief de aanwijzingen van de coach. Deze opnames kun je later gebruiken ter ondersteuning en motivatie van deze sessies in je thuissituatie. Een individuele krachttraining duurt 60 minuten, inclusief korte nabespreking en uitleg.

    Wat leer ik tijdens een krachttraining van TwoZeroNine?

    Tijdens een krachttraining van TwoZeroNine maak je kennis met een reeks oefeningen die een gunstig effect hebben op je looptechniek en je hardloopprestaties. De moeilijkheidsgraad en de intensiteit worden afgestemd op het individu.

    Een individuele looptechniektraining

    Onze ervaring is dat het erg nuttig en inspirerend kan zijn om eens 1 op 1 met de coaches een sessie te besteden aan looptechniek. Met gerichte individuele oefenstof om je stabieler, efficiënter en krachtiger te laten bewegen krijg je de tools aangereikt om thuis aan de slag te gaan. De oefeningen kunnen met je eigen mobiele telefoon worden gefilmd, waardoor je beschikt over je eigen maatwerk en deze beelden later opnieuw kunt gebruiken als ondersteuning en feedback. Een individuele looptechniek training duurt 45 minuten, inclusief een korte nabespreking en uitleg.

    Waarom is looptechniek zo belangrijk?

    Fouten in de looptechniek kunnen de kans op het ontstaan van blessures aanzienlijk vergroten. Daarnaast zorgt een betere looptechniek ervoor dat je sneller en efficiënter gaat lopen.

    Thematrainingen

    Ongeveer 10 keer per jaar zullen we op zaterdag een training organiseren met telkens een ander thema. Een mooie gelegenheid om elkaar te ontmoeten en ook goed om jou live in actie te zien. Voorbeelden van thematrainingen zijn: heuveltraining, looptechniektraining, blessurepreventieve training, intensieve intervaltraining etc. Rondom dit thema geven we een korte uitleg over de achtergronden en doelen van de training en kunnen de deelnemers dit aan den lijve ondervinden. TwoZeroNine leden kunnen hier gratis aan deelnemen en hebben voorrang op het gelimiteerde aantal plekken. Overige belangstellenden kunnen, zolang er plaats is, deelnemen voor €20,- per training.

    Extra coachgesprek boeken

    Wij kunnen ons voorstellen dat je soms behoefte hebt aan een extra gesprek met je coach. Wellicht wil je bepaalde thema’s bespreken of nog eens extra terugblikken op bepaalde periodes of gebeurtenissen. Het kan ook zijn dat je meer wilt weten over bepaalde onderwerpen. Een extra coachgesprek kan worden geboekt voor 20, 40 of 60 minuten.

    Huren van een hoogtetent (incl. begeleiding)

    Wil je echt alles uit de kast halen om je prestaties te verbeteren, dan kun je bij ons ook terecht voor het huren van een hoogtetent. Bij deze vorm van hoogtetraining slaap je in een tent die een lager zuurstofpercentage bevat. Het zuurstoftekort stimuleert de aanmaak van rode bloedcellen, wat allerlei fysiologische effecten heeft op het lichaam. Deze effecten zorgen voor een verbetering van de hardloopprestaties en houden een maand tot zes weken aan. Hoogtetraining doe je niet zomaar. Het is een positieve trainingsbelasting voor je lichaam, maar begeleiding door mensen met kennis en ervaring is belangrijk. Samen zorgen wij ervoor dat jouw trainingsschema en hoogtestage in eigen huis naadloos op elkaar blijven aansluiten.

    Waarom zijn abonnementen minimaal 4 maanden?

    Vanuit onze professionele invalshoek en het streven naar kwaliteit vinden wij dat we minimaal 4 maanden nodig hebben om de individuele loper te leren kennen, de trainingsparameters op de juiste intensiteit in te stellen en de effecten van de eerste trainingsfase te kunnen beoordelen. Daarom hebben we besloten om bij elke nieuwe samenwerking te starten met een periodisering van minimaal 4 maanden.

    ‘Trainingsbreak’ bij langlopende abonnementen

    Bij abonnementen van 12 maanden bestaat de mogelijkheid om 1x per jaar een ‘trainingsbreak’ te nemen van 2-7 weken. Hoe werkt dit?

    Je zet in TrainingPeaks op de begindatum van je trainingsbreak ‘start trainingsbreak’ en op de einddatum zet je ‘einde trainingsbreak’. De reden hiervan kun je in de notitie zetten, maar is voor ons in principe niet relevant. Achter de schermen pauzeren wij je abonnement voor 1 maand. Tijdens de betreffende maand zetten we de automatische incasso eenmalig ‘on hold’. Het maakt dus niet uit voor hoe lang je de ‘trainingsbreak’ wilt inzetten: elke pauze tussen de 2 en 7 weken wordt door ons omgezet in het blokkeren van je automatische incasso voor de periode van 1 maand. Daarna gaan we weer verder zonder dat we weer een aantal stappen hoeven te zetten in het opstarten van de samenwerking.

    Je abonnement annuleren of opzeggen

    Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd waarin je de bestelling kunt annuleren. Deze 14 dagen bedenktijd gaat in op de dag dat je abonnement ingaat.

    Abonnementen worden afgesloten voor een vaste periode van 4 maanden, 8 maanden of 12 maanden. Daarna gaat het gekozen abonnement automatisch over in een maandelijks opzegbaar abonnement. Opzegging verloopt door het sturen van een e-mail naar info@twozeronine.nl, uiterlijk 1 dag voordat het nieuwe maandelijkse lidmaatschap weer van start gaat.  

    Wijze van betaling

    Je betaalt je facturen via automatische incasso

    Neem contact op.

    And be part of the movement.

    Heb je interesse om lid te worden van TwoZeroNine en wil je graag weten welk abonnement het beste bij jou past? Of ben je als TwoZeroNine lid benieuwd naar de mogelijkheden en prijzen van de extra diensten die wij aanbieden? Vul dan hier je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op.


      wrapper
      0
        0
        Winkelwagen
        Winkelwagen Is LeegTerug Naar De Shop
          Kortingscode Toevoegen